lördag 21 januari 2017

Ullvettern

Börjar först med rapport från förra helgens tävling men finns inte så mycket att säga om den blev ännu en riktigt plump tävling för mig och det slutade med endast 20st abborrar som vägde tillsammans 500gr och ja slutade på 62:a plats av totalt 75st.
Då till dagens fiske som fick bli lite fritidsfiske på ullvettern med Nora från jobbet och hans polare. Jag hoppades på att få tillbaka lite självförtroende och ullvettern brukar det kunna nappa hyfsat bra på. Vi gick ut till ett stengrund som ja känner till och började fiska där, Nora och dem andra stannade ca 100m bakom mig. Det dröjde till sjunde hålet så satt första abborren för dagen som följdes upp av två snabba, sen blev det en fisk i vartannat hål innan Noras kompis kom till mig och då fick man igång abborren ordentligt. Hade 19st när han kom sen ca 5-10 min senare så hittade ja ett hål med ca 20 fisk och sen nappade hyfsat bra i varje hål man gjorde och det slutade med att ja lyckades fånga 70st abborrar idag. Det vägde nog ca 2500gr och tillsammans med allas fisk så fick vi drygt 3500gr, så nu har man fått upp lite självförtroende igen inför morgonens tävling på hjälmaren. Vinkade verkligen tur med vädret idag var strålande solsken och vid nollgrader och ingen vind så hade en supertrevlig dag på sjön med riktigt bra sällskap:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar