söndag 5 februari 2017

Lag DM

idag var det dags för lag DM i pimpel och den avgjordes på Långsjön en helt ny sjö för min egen del. I mitt lag så var det jag, farsan och Fällman, och fisket började väldigt segt för min del kände mycket fisk men dem var verkligen inte på hugget så efter 2h hade jag endast skrapat ihop 50st,så gick över till andra sidan sjön som Fällman satt och där hade det nappat desto bättre, när ja kom dit så hade han redan 150-200st så gick iväg ca 50m bort och fick 3 direkt sen kom en gädda och förstörde det hålet. Gick sedan ca100 m bort och det nappade riktigt bra i hålet ja gjorde där fick ca 25st, sen nappade det lite sporadiskt fram till sista hålet då ja fick 10st på bara ett par minuter men innan ja hann fiska klart i det hålet så var tävlingen slut. Skrapade ihop 120st abborrar och äntligen så kom ja över hundrastrecket den här vintern på en tävling. Mitt lag vägde in 10695gr och med det slutade vi på en fjärde plats och tyvärr så missade vi SM platsen för det var tre lag som gick vidare till SM. Nästa tväling blir nog på lördag då det är RST bara hoppas det blir kallt så att isen växer sig tjockare nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar