tisdag 14 februari 2017

Lobergstjärn

Igår så var jourledig från jobbet så då passade jag och Christer Leu från jobbet att åka iväg till Lobergstjärn för att testa lite rödingfiske. vi var vid sjön ca 07.50 och drljde ända till 08.40 innan första nappet kom och Leu kunde landa försa rödingen för dagen och den vägde ca 5hg. sen tog det bara ca 20 min innan han fick ännu ett napp och dagens andra var landad och den var på  7hg. sen inte 20 min efter den så fick ja min första för dagen också den på 7hg. sen dog fisket ut i några timmar innan ja landade nästa röding och ännu en på 7hg. fisket dog sedan ut igen med några enstaka hugg innan det började bli dags att åka hem och då högg det ige Leu och han landade en på 9hg och därefter fik även jag min tredje för dagen med en lika stor och vi hade då fyllt vår kvot på 3st fiskar och dags för hemgång. det var en helt underbar dag på sjön med soligtväder och nästan lite vårkänslor när solen värmde på, och trevkigt söllskap på sjön.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar